Algemene Voorwaarden InterAkter BV

1. Definities

De volgende in deze Algemene Voorwaarden gehanteerde termen hebben de volgende betekenis:
  1. InterAkter BV: statutair gevestigd te Frieschepalen, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 75429012;
  2. Opdrachtgever: de rechtspersoon die met InterAkter BV de Overeenkomst heeft gesloten;
  3. Deelnemer: de natuurlijke persoon, die zich heeft ingeschreven voor respectievelijk deelneemt aan een via InterAkter BV aangeboden Activiteit;
  4. Partij(en): verzamelnaam voor Opdrachtgever en Deelnemer;
  5. Offerte: formeel aanbod tot het sluiten van een Overeenkomst opgesteld op verzoek van een potentiële Opdrachtgever;
  6. Overeenkomst: de overeenkomst tussen InterAkter BV en Opdrachtgever strekkende tot levering van de Dienst, inclusief tot de overeenkomst behorende bijlagen;
  7. Dienst(en): de terbeschikkingstelling van Activiteiten, alsmede alle door of namens InterAkter BV te verrichten overige gerelateerde werkzaamheden zoals door InterAkter BV en Opdrachtgever overeengekomen in de Overeenkomst en/of daaruit voortvloeiende overeenkomsten;
  8. Opdracht: iedere opdracht van opdrachtgever aan InterAkter BV;
  9. Rapportage: de schriftelijke resultaten van (medisch) onderzoek in verband met dienstverlening op het gebied van uitvoering van verplichtingen ingevolge de Arbeidsomstandighedenwet of andere diensten;
  10. Activiteit(en): via InterAkter BV aangeboden en door InterAkter BV en/of haar toeleveranciers ontwikkelde, te ontwikkelen en te verzorgen opleidingen, cursussen en andere activiteiten voor Gebruikers, zulks op het gebied van zorg en andere relevante terreinen;
  11. Dagdeel: 4 uur;
  12. Trainer: de door InterAkter ingezette persoon die zich op professionele basis bezighoudt met de prestaties van een deelnemer.

2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen InterAkter BV en een Partij waarop InterAkter BV deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken;
  2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met InterAkter BV, voor de uitvoering waarvan door InterAkter BV derden dienen te worden betrokken;
  3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen;
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. InterAkter BV en de Opdrachtgever zullen dan in overleg treden teneinde nieuwen bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen;
  5. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen;
  6. Indien zich tussen Partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden;
  7. Indien InterAkter BV niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat InterAkter BV in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

3. Offertes en overeenkomsten

  1. Alle Offertes en Overeenkomsten van InterAkter BV zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is;
  2. Op alle Offertes en Overeenkomsten tussen InterAkter BV en Partijen zijn onder uitdrukkelijke uitsluiting van andere algemene voorwaarden uitsluitend deze Algemene Voorwaarden van toepassing;
  3. InterAkter BV kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat;
  4. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de Offerte of Overeenkomst opgenomen aanbod dan is InterAkter BV daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij InterAkter BV anders aangeeft;
  5. Een samengestelde prijsopgave verplicht InterAkter BV niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders;
  6. De duur van een training wordt beschreven in dagdelen. InterAkter BV rekent altijd een dagdeel voor een training, ondanks het feit de Opdrachtgever slechts een gedeelte van het dagdeel gebruik maakt. Tenzij dit expliciet anders aangegeven is;
  7. Acceptatie van een Offerte of Overeenkomst c.q. het op andere wijze tot stand komen en/of voortzetten van een overeenkomst houdt in dat Partijen de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden heeft aanvaard en afstand doet van de toepasselijkheid van eventuele eigen algemene voorwaarden;
  8. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zullen slechts van kracht zijn als deze schriftelijk door InterAkter BV zijn bevestigd. In dat geval blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.

4. Overeenkomst en looptijd

  1. De Overeenkomst tussen InterAkter BV en Opdrachtgever komt uitsluitend tot stand door schriftelijk ondertekening daarvan door rechtsgeldige vertegenwoordigers van partijen;
  2. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever InterAkter BV derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. InterAkter BV dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst;
  3. Een aanmelding door een Deelnemer voor Activiteit is bindend na bevestiging van de aanmelding door InterAkter BV en/of haar toeleverancier.

5. Uitvoering

  1. InterAkter BV heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten;
  2. Indien door InterAkter BV of door InterAkter BV ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt de Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten;
  3. InterAkter BV is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren;
  4. Alle Diensten van InterAkter BV worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij en voor zover InterAkter BV in de Overeenkomst uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het betreffende resultaat tevens met voldoende bepaaldheid is omschreven;
  5. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan InterAkter BV de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd;
  6. Partijen dragen zorg voor dat alle gegevens, waarvan InterAkter BV aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Partijen redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan InterAkter BV worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan InterAkter BV zijn verstrekt, heeft InterAkter BV het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Partijen in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat Partijen de gegevens aan InterAkter BV ter beschikking heeft gesteld. InterAkter BV is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat InterAkter BV is uitgegaan van door de Partijen verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens;
  7. InterAkter BV zal de in de overeenkomst omschreven diensten met zorg uitvoeren en, indien de diensten hiertoe aanleiding geven, een rapportage aan de opdrachtgever ter beschikking stellen, in het voorkomende geval overeenkomstig de met opdrachtgever schriftelijk vastgelegde afspraken en procedures;
  8. Opdrachtgever kan geen beroep doen op de opgegeven uitvoeringstermijn, indien hij en/of een derde niet, niet tijdig of niet volledig voldoet aan enige verplichting;

6. Wijziging Overeenkomst

  1. InterAkter BV is te allen tijde gerechtigd de inhoud en de omvang van de overeengekomen Activiteiten te wijzigen indien zij dat om technische of bedrijfseconomische redenen wenselijk acht;
  2. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is InterAkter BV gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen InterAkter BV bevoegde persoon en de Opdrachtgever akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van InterAkter BV op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren;
  3. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan InterAkter BV een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken;
  4. Indien de Opdrachtgever in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens InterAkter BV gehouden is, dan is de Opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van InterAkter BV daardoor direct of indirect ontstaan.

7. Beëindiging van de Overeenkomst

  1. InterAkter BV is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst InterAkter BV ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen, indien de Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is of indien door de vertraging aan de zijde van de Opdrachtgever niet langer van InterAkter BV kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen;
  2. Voorts is InterAkter BV bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van InterAkter BV kan worden gevergd;
  3. Indien de Opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is InterAkter BV gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht;
  4. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door InterAkter BV, zal InterAkter BV in overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor InterAkter BV extra kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan de Opdrachtgever in rekening gebracht. De Opdrachtgever is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde termijn te voldoen, tenzij InterAkter BV anders aangeeft;
  5. In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het InterAkter BV vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen danwel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van InterAkter BV op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.

8. Prijs, facturering en betaling

  1. Indien InterAkter BV met de Opdrachtgever een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is InterAkter BV niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren;
  2. InterAkter BV is gerechtigd om alle prijzen jaarlijks per 1 januari te indexeren. Indexering vindt plaats aan de hand van de CBS Dienstenprijsindex (DPI);
  3. Alle aan InterAkter BV verschuldigde bedragen dienen binnen dertig (30) dagen na factuurdatum te zijn betaald, op een door InterAkter BV aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders door InterAkter BV aangegeven. InterAkter BV is gerechtigd om periodiek te factureren;
  4. Indien Partijen de verschuldigde bedragen niet of niet tijdig betaalt, is InterAkter BV zonder dat een aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag wettelijke rente verschuldigd. Indien Partijen na aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan InterAkter BV de vordering uit handen geven, in welk geval Partijen naast het dan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden is tot vergoeding van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten berekend door externe deskundigen. Een en ander laat de overige wettelijke en contractuele rechten van InterAkter BV onverlet;
  5. De in een Offerte of Overeenkomst vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de Offerte/Overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven;
  6. De facturering vindt plaats middels elektronisch factureren (e-factureren);
  7. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan InterAkter BV verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten;
  8. Indien Partijen in gebreke of in verzuim zijn in de (tijdige) nakoming van verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Partijen. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien InterAkter BV echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Partijen worden verhaald. Partijen zijn over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

9. Annulering Activiteiten

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, geldt ij een “in company” Activiteit de volgende wijzigings-/annuleringsregeling voor geplande Activiteiten:
    1. annulering van een Activiteit tot 28 kalenderdagen voor aanvang van de Activiteit zijn de annuleringskosten € 75,- per training, activiteit of opdracht;
    2. bij annulering van een Activiteit tussen 28 en 14 dagen voor aanvang van de Activiteit wordt 50% van de geoffreerde Activiteit in rekening gebracht (per training);
    3. bij annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de Activiteit is de Opdrachtgever, ongeacht de reden van annulering, het volledige bedrag van de training verschuldigd;
    4. voor annulering van een deel van de Activiteit wordt deze regeling naar rato toegepast;
    5. als de Activiteit op verzoek van de Opdrachtgever wordt verschoven naar een latere datum is de Opdrachtgever bij verschuiving tot 28 kalenderdagen voor aanvang van de Activiteit € 75 administratiekosten verschuldigd, binnen 28 tot 14 dagen voor aanvang van de Activiteit 50% het geoffreerde bedrag in rekening gebracht, binnen 14 en 7 dagen 75% van het geoffreerde bedrag en bij verschuiving binnen 7 dagen voor aanvang van de Activiteit het volledige geoffreerde bedrag.
  2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, geldt voor Deelnemer de volgende wijzigings-/annuleringsregeling voor geplande Activiteiten:
    1. De inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren;
    2. bij annulering van deelname aan een Activiteit tot 28 kalenderdagen voor aanvang van de Activiteit zijn de annuleringskosten € 75,- (per dagdeel);
    3. bij annulering van deelname of het aan een Activiteit tussen 28 en 14 dagen voor aanvang van de Activiteit, zijn de annuleringskosten € 50,00 p.p. per dagdeel;
    4. bij annulering van deelname aan een Activiteit in de periode vanaf 14 dagen vóór aanvang en bij niet-verschijning door de betreffende Deelnemer, is InterAkter BV gerechtigd de voor deelname aan de betreffende Activiteit verschuldigde vergoeding volledig in rekening te brengen;
    5. bij verhindering van een Deelnemer is het respectievelijk de betreffende Deelnemer toegestaan een andere, binnen het profiel passende, Gebruiker te laten deelnemen aan de Activiteit, als gevolg waarvan de annuleringsregeling als opgenomen in dit artikel buiten toepassing zal blijven;
    6. het hierboven genoemde wijzigen van een deelnemer dient schriftelijk doorgegeven te worden.
  3. Wanneer annulering niet of te laat plaats vindt, is InterAkter BV gerechtigd de desbetreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort zijn recht op betaling van alle gemaakte kosten in deze. InterAkter BV is in redelijkheid gerechtigd een geplande afspraak te wijzigen wat betreft locatie en/of tijdstip. InterAkter BV zal dit dan uiterlijk 48 uur vóór het afgesproken tijdstip kenbaar dienen te maken, waarbij voor de locatie maximaal 1 uur reistijd (enkele reis) wordt aangehouden;
  4. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, geldt voor KENNR BV respectievelijk de betreffende toeleverancier(s) devolgende wijzigings-/annulerings-regeling voor geplande Activiteiten:
    1. de datum, het tijdstip en/of de locatie van een Activiteit kan op ieder moment worden gewijzigd, met dien verstande dat Opdrachtgever respectievelijk de betreffende Deelnemer vervolgens gerechtigd zal zijn deelname aan de Activiteit kosteloos te annuleren indien redelijkerwijs niet van hem/haar verwacht mag worden dat hij/zij met de wijziging akkoord gaat;
    2. er kunnen op ieder moment organisatorische en/of inhoudelijke wijzigingen in een Activiteit worden aangebracht, waaronder mede begrepen vervanging van een spreker/trainer/docent door een of meer andere personen met dezelfde of vergelijkbare kwalificaties;
    3. indien en voor zover betaling voor de Activiteit vooraf dient plaats te vinden, kan deelname aan een Activiteit worden geannuleerd indien Opdrachtgever respectievelijk de betreffende Deelnemer heeft nagelaten voor tijdige betaling zorg te dragen;
    4. indien het aantal aanmeldingen daartoe naar het oordeel van InterAkter BV respectievelijk de betreffende toeleverancier aanleiding geeft, kan een Activiteit geheel worden geannuleerd of – onder toepasselijkheid van het bepaalde onder sub (a) vandit artikel – worden gecombineerd met een andere Activiteit.

10. Overmacht

  1. InterAkter BV is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt;
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop InterAkter BV geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor InterAkter BV niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van InterAkter BV of van derden daaronder begrepen. InterAkter BV heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, nadat
  3. InterAkter BV kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere Partij;
  4. Voor zoveel InterAkter BV ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is InterAkter BV gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

11. Aansprakelijkheid

  1. Indien InterAkter BV aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld;
  2. InterAkter BV is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat InterAkter BV is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens;
  3. De Opdrachtgever is verplicht alle maatregelen te treffen die nodig zijn ter beperking van de schade waarvoor hij InterAkter BV aansprakelijk wil stellen;
  4. Indien InterAkter BV aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van InterAkter BV beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft;
  5. De aansprakelijkheid van InterAkter BV is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval;
  6. InterAkter BV is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade;
  7. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van InterAkter BV aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan InterAkter BV toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden. InterAkter BV is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie;
  8. De dienstverlening/opdracht zal door InterAkter BV naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap worden uitgevoerd. InterAkter BV kan derhalve geen garanties geven met betrekking tot de resultaten van de door haar verrichtte onderzoeken en verstrekte adviezen;
  9. InterAkter BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van vermissing of beschadiging van de rapportage, handelingen van bij medische onderzoeken betrokken personen en onjuiste interpretaties van de rapportage;
  10. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van InterAkter BV.

12. Vrijwaring

  1. Opdrachtgever vrijwaart InterAkter BV voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan InterAkter BV toerekenbaar is. Indien InterAkter BV uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Opdrachtgever gehouden InterAkter BV zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is InterAkter BV, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van InterAkter BV en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

13. Intellectuele eigendom

  1. InterAkter BV behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving. InterAkter BV heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht;
  2. Zonder schriftelijke toestemming van de InterAkter BV, is het niet toegestaan om de door de InterAkter BV zelf ontwikkelde instrumenten/ modellen, welke tijdens trainingen/ coaching/ workshops worden aangereikt, zelfstandig toe te passen voor commercieel gebruik en/ of te kopiëren en/ of toe te passen in je eigen te ontwikkelen trainingen/ workshops/ literatuur/ modellen/ instrumenten. Deze modellen/ instrumenten zijn specifiek en zelfstandig ontwikkeld door de InterAkter BV om de organisatie-/ individuele-ontwikkelingen concreet te ondersteunen. Deze modellen/ instrumenten zijn:
  3. “Emmeren met Otto” (‘de emmer en de spreekwoordelijke druppel’), De Organisatie Gedrags- en OntwikkkelingsBarometer (OGOB), Het ‘TTC- model’ (Tijd Taak en Competentie), de “4 C’s/ B’s + 1”, IAT, A-B typering, OB-SUB- SOC, etc. Deze modellen/ instrumenten zijn intellectueel eigendom van de InterAkter BV en vallen onder het copyright ©.

14. Bescherming persoonsgegevens

  1. Indien en voor zover via het InterAkter BV en via de uitvoering van de Dienst(en) persoonsgegevens worden verwerkt, vindt dit plaats overeenkomstig het bepaalde in de Gegevensverwerkingsovereenkomst;
  2. De aard van de organisatie van de InterAkter BV behelst activiteiten waarbij persoonsgegevens/ data verzameld en/ of verwerkt worden;
  3. Binnen de organisatie van InterAkter BV worden gegevens verzameld ten behoeve van de uitvoering van de opdracht/ project/ training op verzoek van de Opdrachtgever. Alle, van de Opdrachtgever verkregen informatie, wordt alleen gebruikt ten behoeve van de voorbereiding en/ of uitvoering van desbetreffende opdracht. De verkregen informatie wordt nooit zonder schriftelijke toestemming aan derden verstrekt. Dit is ook van toepassing op de verstrekte persoons- en contactgegevens;
  4. Alle (persoons)gegevens worden bewaard voor de duur van de opdracht en/ of overeenkomst;
  5. De gegevens zijn opgeslagen in een met wachtwoorden beveiligde digitale omgeving en alleen toegankelijk voor de trainers en planners van de trainingen. InterAkter BV werkt papierloos, en zal geen informatie op papier bewaren;
  6. Documenten waar persoonsgegevens onderdeel vanuit maken worden alleen ‘encrypted’ verzonden en/ of zodanig dat de gegevens niet herleidbaar zijn naar een persoon en daarmee geanonimiseerd;
  7. De Opdrachtgever en personen hebben te allen tijde het recht op het wijzigen en/ of het verwijderen van hun (persoons)gegevens. Dit verzoek dient te worden ingediend via het verzenden van een email aan de InterAkter BV.

15. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij InterAkter BV partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft;
  2. De Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden wordt beheerst door Nederlands recht. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 is uitgesloten;
  3. Geschillen welke ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst en/of deze Algemene Voorwaarden worden uitsluitend beslecht door de Rechtbank Noord-Nederland, locatie Leeuwarden.
© 2020 Algemene Voorwaarden InterAkter BV